Vzdělávací akce
Rok 2020
- informační seminář k dotačním titulům č. 2 – téma Šablony III (17. 6. 2020)
- seminář pro rodiče dětí se SVP na téma Specifické vzdělávací potřeby dětí a jejich příprava na školu (15. 9. 2020)
- vzdělávací webinář na podporu digitální gramotnosti na téma Učebna Google jako pomocník učitele (25. 9. a 30. 9. 2020)
- seminář pro pedagogy MŠ Podnětné prostředí v MŠ (8. a 9. 10. 2020) – ODLOŽENO
- vzdělávací seminář pro pedagogy matemtiky I. a II. stupně ZŠ Jak pracovat s diferencovanou třídou v matematice (14. 10. 2020 a 15. 10. 2020)
- vzdělávací seminář na podporu digitální gramotnosti na téma Typografie v praxi aneb jak správně psát text na počítači (19. 10. 2020)
- seminář uznávaného speciálního pedagoga a rodinného terapeuta Mgr. Jiřího Haldy pro pedagogy a veřejnost na téma Dítě není malý dospělák a dospělák nemá být velké dítě (16. 11. 2020)
- seminář pro pedagogy PhDr. L. Kyncla na téma Zvyšujeme čtenářskou gramotnost napříč vyučovacími předměty (9. 12. 2020)
- gastroworkshop pro vedoucí školních jídelen a školní kuchaře na téma Zdravá výživa a spotřební koš
Rok 2019
Jak pracovat s mimořádně nadanými žáky
Dne 8. 4. 2019 se v hudebním salonku Městské knihovny Havířov konal workshop pro pedagogické pracovníky 1. stupně ZŠ vedený odbornou lektorkou Mgr. Romanou Divínovou. Účastníci workshopu se seznámili s vhodnými metodami a formami práce s mimořádně intelektově nadanými dětmi (MiND) na 1. stupni základní školy, s rozšiřováním, prohlubováním a obohacováním učiva pro nadané žáky. Získali náměty pro tvoření pracovních listů a dalších materiálů pro rozvoj nadaného žáka. Dále se účastníci seznámili s možnostmi úprav školního vzdělávacího programu, sebehodnocením a dalšími formami hodnocení. Dozvěděli se také něco o problémech nadaných žáků ve škole, emoční a sociální stránce osobnosti nadaného žáka a jak s ní pracovat. Účastníci si mohli prohlédnout výukové materiály, které se osvědčily v praxi.
Neformální setkání pro učitele vyučující matematiku
Členové pracovní skupiny Matemtická gramotnost v rámci projektu MAP Havířov II pozvali učitele vyučující matematiku na 1. a 2. stupni základních škol na společné neformální setkání, které se konalo ve středu 10. 4. 2019 v Havířově. V rámci setkání byli účastníci seznámeni s plánovanými aktivitami pro žáky i pedagogy pro rok 2019 a byly jim představeny dva konkrétní semináře.
Setkání rodičů dětí se SVP na téma inkluzivní vzdělávání
Dne 28. 5. 2019 se v havířovském Centru ADAM konalo přátelské setkání rodičů dětí se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP) s odborníky z Nadačního fondu Rytmus. Cílem setkání bylo pochopit svou roli jako rodiče ve vzdělávacím procesu svého dítěte, zjistit klíčové a související zákony upravující vzdělávání a jak s jejich pomocí chránit práva svého dítěte, poskytnout radu, jak obhajovat své dítě, aby zažilo pozitivní a kvalitní vzdělávací zkušenost a především porozumět tomu, co znamená kvalitní vzdělávání a co s tím, pokud máte pocit, že vzdělávací práva dítěte byla porušena.
Seminář pro účetní a ekonomy příspěvkových organizací
Seminář pro účetní a ekonomy příspěvkových organizací, jejichž zřizovatelem je statutární město Havířov. Hlavní náplní byla diskuze nad přípravou a tvorbou jednotné metodiky pro vedení účetnictví příspěvkových organizací a zodpovězení otázek ze stran účetních. Seminář se konal 12. 6. 2019.
Rodičovské setkání rodin dětí se zdravotním postižením
Dne 28. 6. 2019 se v Poradenském středisku „RaD“ uskutečnilo setkání, jehož cílem bylo vytvořit prostor pro vzájemné sdílení zkušeností a dobré praxe, osvěta včetně diskuze rodin s dětmi se zdravotním postižením a rodičů dětí bez zdravotního omezení na téma integrace do společnosti, začlenění dětí s postižením do škol běžného typu, to vše pod odborným vedením vedoucí poradenského střediska, Mgr. Renáty Vališové, DiS.
Cesta správného nastavení hlasu
Dne 17. 9. 2019 jsme pro pro pedagogické i nepedagogické pracovníky připravili praktický workshop hlasové techniky vedený operní pěvkyní a odbornou lektorkou Mgr. Kateřinou Slukovou, který se konal v prostorách koncertního sálu ZUŠ Bohuslava Martinů v Havířově. Workshop byl zaměřený na způsoby zvládání hlasové únavy při výkonu pedagogického povolání.
Rok 2018
Jak dosáhnout pozitivních vztahů v inkluzivní třídě
Dne 23. 11. 2018 se v hudebním salonku Městské knihovny Havířov konal vzdělavácí seminář pro pedagogické pracovníky MŠ i ZŠ, vedený odbornou lektorkou PhDr. Lenkou Svobodovou, zaměřený na oblast dosažení pozitivních vztahů v inkluzivní třídě. Cílem semináře bylo nabídnout pedagogům návod, jak pracovat s různými osobnostmi žáků, jak je zklidnit či naopak aktivizovat, jaké volit strategie při komunikaci, jak je co nejvíce zapojit do výuky apod. Neméně důležité bylo naučit pedagogy sledovat třídní klima, tj. zjišťovat ho prostřednictvím pedagogických (nikoliv psychologických) metod a poskytnout praktické tipy, jak zlepšovat vztahy mezi spolužáky.
Lhaní ve škole
Dne 18.12.2018 se v hudebním salonku Městské knihovny Havířov konal vzdělávací seminář pro pedagogické pracovníky MŠ i ZŠ, vedený odbornou lektorkou PhDr. Lenkou Svobodovou, zaměřený na oblast lhaní ve škole. Cílem semináře bylo seznámit pedagogy s různými příčinami a motivy, proč se (nejen) děti a dospívající uchylují ke lhaní. Naučit pedagogy rozlišovat, o jakou podobu lhaní se jedná, protože jde o klíčovou dovednost pro eliminaci či redukci dalšího lhaní. Ukázat účastníkům, jaké alternativy mohou žákům nabídnout, čím je motivovat, aby se nebáli říkat pravdu a jak se dá “zisku” dosáhnout i jinak než lží. Součástí semináře byly i otázky, zda za lhaní trestat či nikoliv, jaký volit postup při jeho vyšetřování a také – jak lhaní rozpoznat. Člověk nelže jenom tak, lží něco zakrývá. Je třeba přijít na to, co konkrétně má skrýt.