Řídicí výbor MAP IV
Organizační struktura MAP IV pro ORP Havířov
Partnerství MAP
Partnerství je široká platforma spolupracujících subjektů. Struktura a konkrétní složení partnerství je předmětem dohody relevantních aktérů vzdělávání působících na území ORP Havířov (tj. Statutární město Havířov, Obec Albrechtice, Obec Horní Bludovice, Obec Horní Suchá a Obec Těrlicko). Spolupráce v území je základem pro vytváření místního akčního plánování.
Organizační struktura MAP pro ORP Havířov se skládá z několika úrovní partnerství a zahrnuje základní skupiny aktérů v oblasti vzdělávání:
- zřizovatelé škol a školských organizací (vč. soukromých, krajských, aj.)
- poskytovatelé formálního a neformálního vzdělávání (základní školy, mateřské školy, speciální školy, základní umělecké školy, školská zařízení, neziskové vzdělávací organizace zabývající se vzděláváním, střediska volného času apod.)
- uživatelé vzdělávání (děti, žáci, rodiče, odborná/laická veřejnost)
- další partneři v území – SPOD, úřad práce, hospodářská komora apod.
Jednotlivé úrovně partnerství jsou zobrazeny v následujícím grafickém schématu organizační struktury MAP v rámci území ORP Havířov.
Složení Řídicího výboru MAP IV (k 1. 7. 2024)
Role Řídícího výboru (dále jen ŘV) je přímo spjatá s procesem plánování, rozvojem, aktualizací a schvalováním MAP. Jeho složení reprezentativně odpovídá složení partnerství MAP. Řídící výbor je hlavním pracovním orgánem partnerství MAP. Je tvořen zástupci klíčových aktérů ovlivňujících oblast vzdělávání na území MAP v ORP Havířov. Do Řídícího výboru byli osloveni prioritně členové ŘV stávajícího MAP vč. zástupců místních aktérů vzdělávání působící na území ORP Havířov. Řídicí výbor byl ustanoven na svém ustavujícím jednání 21. února 2024 v rámci kterého byl schválen Statut a Jednací řád, zvolen předseda a místopředseda ŘV. Aktuální počet členů ŘV MAP je 24 osob. Řídící výbor se schází minimálně 2x ročně, v případě potřeby také častěji na mimořádných zasedáních a jedná na základě schváleného Statutu a Jednacího řádu.
Člen | Organizace | Funkce |
---|---|---|
Ing. Josef Bělica, MBA | Moravskoslezský kraj, krajský úřad | Člen zastupitelstva MSK, hejtman MSK |
Mgr. Jana Feberová | Statutární město Havířov | Náměstkyně primátora pro školství a kulturu |
Ing. Marcela Kasalíková, MBA | Magistrát města Havířova, OŠK | Vedoucí odboru školství a kultury |
Ing. Mgr. Bc. Roman Nytra | Obec Horní Bludovice | Starosta obce |
Ing. Jan Lipner | Obec Horní Suchá | Starosta obce |
Ing. David Biegun | Obec Těrlicko | Starosta obce |
Ing. Alena Nogolová | Statutární město Havířov | Manažer MAP Havířov |
Mgr. Barbara Smugala | ZŠ a MŠ s pjv Źwirki i Wigury Těrlicko | Ředitelka školy |
Mgr. Iva Badurová | ZŠ Mládežnická Havířov | Ředitelka školy |
Bc. Alice Zuzaníková | ZŠ Mládežnická, Havířov | Vedoucí školní družiny |
PaedDr. Svatopluk Novák | ZŠ a MŠ Na Nábřeží, Havířov | Ředitel školy |
Mgr. Dan Stankuš | ZŠ Žákovská, Havířov | Ředitel ZŠ |
Mgr. Šárka Chobotová | MŠ Paraplíčko Havířov | Ředitelka MŠ |
Michaela Balová, DiS. | ZŠ a MŠ Moravská, Havířov | Pedagog MŠ |
Ing. Anna Mikulová, DiS. | ZUŠ L. Janáčka, Havířov | Ředitelka ZUŠ |
Ing. Dagmar Čuntová | Městská knihovna Havířov | Ředitelka knihovny |
Mgr. Yvona Dlábková | Městské kulturní středisko Havířov | Ředitelka MKS |
Ing. et. Mgr. Jindřich Honěk | Církevní SVČ sv. Jana Boska, Havířov | Ředitel CSVČ |
Ing. Václava Martinásková | Moravskoslezský kraj, projekt IDZ | Referent oddělení rozvoje vzdělávání |
MVDr. Martin Svoboda | Školská komise rady MmH | Člen komise |
Mgr. Dagmar Vdolečková | Statutární město Ostrava, ITI | Vedoucí oddělení ITI a metropolitní spolupráce |
Ing. Jaroslav Votýpka | MAS Pobeskydí | Předseda |
Ing. Ivo Barteček | Okresní hospodářská komora Havířov | Předseda představenstva |
Mgr. Radim Koziorek | Statutární město Havířov (SPOD) | Vedoucí odboru sociálních věcí MmH |
Realizační tým projektu
Nese odpovědnost za realizaci a řízení projektu, kontrolu a jeho výstupy. Realizační tým (dále jen RT) projektu MAP Havířov je pověřená skupina pracovníků, která zajišťuje všechny úrovně řízení projektu a činnosti související s administrací projektu. Jedná se o pracovníky nositele projektu MAP Havířov, kteří mají dostatečné zkušenosti s realizací projektů. Členové mají definované kompetence a odpovědnosti obsažené v pracovních náplních, které pokrývají všechny úrovně odborného řízení a administrativní činnosti projektu.
Administrativní tým je zodpovědný za:
- koordinaci projektových aktivit
- organizační a provozní stránku projektu
- dosažení plánovaných cílů projektu vč. naplnění plánovaných výstupů/produktů a výsledků projektu MAP
- zajišťování efektivní komunikace na všech úrovních realizace projektu (směrem k ŘO, vedení nositele projektu MAP Havířov, partnerům projektu a jednotlivým pracovníkům projektu.
- zpracování zpráv o realizaci (ZoR) a žádostí o platbu (ŽoP)
Administrativní tým vede projekt v zastoupení: manažera projektu ve spolupráci s finančním manažerem, administrátorem projektu,
Odborný tým projektu představuje: specialista na strategie a plánování, koordinátor spolupráce projektu, manažer implementace a konzultačního procesu, odborného řešitele, odborníků ve výuce gramotností a lektorů implementace.
Realizační tým zabezpečuje činnost Řídícího výboru a dalších částí organizační struktury MAP. Mezi hlavní úkoly realizačního týmu patří:
- zajišťovat potřebné podkladové materiály a tyto pak předkládat Řídícímu výboru MAP a dalším aktérům
- plánovat podrobný harmonogram aktivit a monitorovat průběh realizace a naplňování výstupů MAP
- pracovat v systému ISKP2021+ a komunikovat s řídícím orgánem výzvy OP JAK
- připravovat průběžné žádosti o změnu, zprávy o realizaci projektu a žádosti o platbu
- studovat metodické příručky, pravidla a vydané metodické zdroje v podobě tzv. Inspiromatů
- organizovat činnosti zapojených subjektů
- zajišťovat efektivní komunikační systém a konzultační proces
- zajišťovat v oblastech MAP přenos výstupů mezi dílčími týmy
- dohlížet na vedení administrativy
- organizovat porady, metodická setkávání, vzdělávací aktivity, koordinaci a zajišťování implementačních aktivit na základě implementačního plánu, pracovní setkávání (formální i neformální)
- kontrolovat správné profinancování projektu, dohlížet na dodržování povinné publicity projektu
- rozvíjet u zástupců zřizovatelů a v zapojených školách odbornou znalost k odborným tématům MAP
- účastnit se aktivit souvisejících s přímou podporou škol a dalších vzdělávacích zařízení v oblasti řízení kvality vzdělávání
- pravidelně vyhodnocovat realizované aktivity a dosahování cílů MAP v území ORP Havířov.
V neposlední řadě se dále jedná o spolupráci RT MAP s krajským projektem IDZ MSK za účelem koordinace společných aktivit a účastí členů RT na platformách pro setkávání zástupců IDZ MSK s realizátory MAP. Další spolupráce členů RT MAP je v podobě spolupráce s IPs formou výměny informací nebo zkušeností, plánováním a koordinací aktivit v území ORP Havířov určených pro stejné cílové skupiny a tematicky stejné/obdobné oblasti apod. a to v podobě:
- možné účasti zástupců projektu MAP na odborných panelech, které budou organizovat jednotlivé IPs (např. IPs Střední článek v MSK, IPs Kurikulum)
- vytvoření plánu spolupráce v území pro řešení problémů škol a zřizovatelů