MAP Havířov

Pracovní skupiny MAP IV

Zabývá se opatřením, které je v rámci MAP povinné a dále těmi, která vyšla z vlastních šetření a provedených analýz území ORP Havířov. Pracovní skupina je tým pracovníků složený z vedoucího pracovní skupiny a dále členů pracovní skupiny (specialistů a odborných řešitelů), kteří se věnují určenému tématu / tématům vzdělávání.

Pracovní skupiny se setkávají dle potřeby, min. 4x za 12 po sobě jdoucích měsících a aktivně se podílí na stanovení cílů, priorit a aktivit v oblasti vzdělávání na území ORP Havířov.

Vedoucí pracovní skupiny
Koordinuje činnost svěřené pracovní skupiny. Stanovuje termíny a řídí setkání pracovní skupiny. Přiděluje úkoly členům pracovní skupiny a kontroluje jejich plnění. Vyhledává odborníky, lídry a nositele změn v území ve vazbě na téma pracovní skupiny. Spolupracuje se všemi členy pracovní skupiny. Dokumentuje činnost a tvorbu pracovní skupiny tím, že zpracovává zápisy ze setkání, prezenční listiny a kompletuje výstupy pracovní skupiny. Průběžně informuje o činnosti pracovní skupiny realizační tým projektu. Prezentuje výsledky činnosti pracovní skupiny Řídícímu výboru. Zodpovídá za výstupy pracovní skupiny.

Člen pracovní skupiny
Účastní se jednání pracovní skupiny, jejíž je členem. Spolupracuje s ostatními členy pracovní skupiny. Plní úkoly zadané vedoucím pracovní skupiny, dodržuje termíny. Definuje konkrétní potřeby a okruhy k řešení k tématu pracovní skupiny. Stanovuje opatření a cíle k tématu pracovní skupiny. Vyhodnocuje vyvozené závěry. Zodpovídá za odbornost navrhovaných řešení.

V rámci MAP v území ORP Havířov bylo ustanoveno 5 pracovních skupin (dále jen PS) zabývajících se následujícími oblastmi:

1) oblast pro financování
2) oblast pro podporu moderních didaktických forem vedoucích k rozvoji klíčových kompetencí
3) oblast pro rovné příležitosti
4) oblast kompetencí pro život
5) oblast mateřských škol

Pracovní skupiny jsou tvořeny ze všech cílových skupin partnerů tak, aby bylo dosaženo vzájemné dohody.

PS Financování

Připravuje podklady pro rozhodování ŘV MAP. Je složena ze zástupců obcí, ředitele škol a odborníků. Výstupy z jednání předkládá PS formou doporučení ŘV MAP. Projednává a připomínkuje materiály relevantní pro PS MAP.
Cílem PS je zpracování návrhů na způsoby financování aktivit zapracovaných do SR MAP/akčních plánů. Jedná se o doporučení jednotlivých finančních zdrojů. Dále zprostředkovává partnerům MAP informace o plánovaných /vyhlášených dotačních titulech/výzvách v oblasti vzdělávání.
Aktivně se podílí na celém procesu společného plánování v území a aktualizace dokumentu MAP.

PS Pro podporu moderních didaktických forem vedoucích k rozvoji klíčových kompetencí

Obsahem práce je projednávání podkladů a dokumentů v rámci místního akčního plánování v území, výměna zkušeností a odborných znalostí o moderních didaktických formách, metodách, pomůckách a postupech, které vedou k rozvoji klíčových kompetencí dětí a žáků. Aktivně se podílí na celém procesu společného plánování v území a aktualizaci dokumentu MAP. Cílem je zpracování návrhů aktivit spolupráce a aktivit škol v oblasti moderních didaktických forem vedoucích k rozvoji klíčových kompetencí dětí a žáků. Spolupráce s PS pro financování. Identifikace místních leaderů v území (seznam). Aktivně se podílí na celém procesu společného plánování v území a aktualizace dokumentu MAP.

PS Pro rovné příležitosti

Pokrývá oblast rovných příležitostí ve vzdělávání a řešení přechodů ve vzdělávání (např. MŠ/ZŠ; první a druhý stupeň ZŠ; ZŠ/SŠ; ZŠ/víceletá  gymnázia). Obsahem je zejména vzájemné vzdělávání, přenos zkušeností a informací a odborně vedená diskuse o problematice nastavení rovných příležitostí a selektivnosti vzdělávacího systému a uvnitř škol. Na základě získaných znalostí a zkušeností posuzuje navržené konkrétní aktivity v akčních plánech, zda jsou v souladu se zásadou rovného přístupu ke vzdělávání (tzv. udělením značky „příležitost“). Vytváří popis stávajícího stavu této problematiky v území, popis příčin (důvodů) a návrh aktivit, které pomohou nastavit rovné příležitosti a eliminovat selektivitu. Cílem je zpracování návrhů aktivit spolupráce a aktivit škol v oblasti rovných příležitostí, které předkládá ŘV MAP. Spolupráce s PS pro financování. Identifikace místních leaderů v území (seznam). Aktivně se podílí na celém procesu společného plánování v území a aktualizace dokumentu MAP.

PS Mateřské školy

Zaměření činnosti pracovní skupiny je zohledňování problematiky rozvoje potenciálu každého dítě v předškolním věku. Dochází k výměně zkušeností a odborných znalostí v oblasti předškolního vzdělávání. Cílem je zpracování návrhů aktivit spolupráce a aktivit škola v oblasti předškolního vzdělávání dětí na území ORP Havířov. Spolupráce s ostatními pracovními skupinami (zejména PS pro financování a PS pro rovné příležitosti). Identifikace místních leaderů v území (seznam). Aktivně se podílí na celém procesu společného plánování v území a aktualizace dokumentu MAP.

PS Kompetence pro život

V rámci činnosti této pracovní skupiny je zohledňována problematika rozvoje potenciálu každého žáka v oblasti průřezových témat (polytechnika, občanské kompetence, EVVO, cizí jazyk, wellbeing aj.) Dochází k výměně zkušeností a odborných znalostí v tématu průřezových kompetencí
a začlenění oblasti digitální gramotnosti a využívání ICT ve vzdělávání ZŠ a MŠ. Cílem je zpracování návrhů aktivit spolupráce a aktivit škol v oblasti průřezových témat. Spolupráce s ostatními pracovními skupinami (zejména PS pro financování a PS pro rovné příležitosti). Identifikace místních leaderů v území (seznam). Aktivně se podílí na celém procesu společného plánování v území a aktualizace dokumentu MAP.

Přejít nahoru